Minilo je že več kot pol leta, odkar uporabljam SmartGuard na MiniMed 780G. Povzetek moje izkušnje: bistveno lepši sladkorji, manj nihanj, kadar gre KS visoko poreže vrhove, skoraj nobene hipe in občutno manj piskanja kot na prejšnjih sistemih. Sama s sladkorno boleznijo tipa 1 živim že 33 let in imam neverjetno srečo in možnost, da, ker delam v podjetju Zaloker & Zaloker, lahko vsako novo tehnologijo preizkusim takoj, ponavadi še predno pride k drugim uporabnikom. Sistem MiniMed 780G je res prinesel veliko spremembo v moje življenje. Zdi se mi, da predvsem mi, ki smo uporabljali prejšnje tehnologije, to spremembo še toliko bolj občutimo, zagotovo pa zelo razbremeni starše otrok in mladostnikov.

Ko sem zbolela za sladkorno boleznijo tipa 1 sem bila stara 7 let. Življenje naše družine se je takrat precej spremenilo. Obroki so morali biti po točno določenem urniku, telesno aktivnost smo zelo težko urejali, vstajati je bilo potrebno zjutraj, in tako naprej. Takrat smo namreč uporabljali navadne inzulinske injekcije, merilnikov za glukozo v krvi ni bilo, sladkor smo preverjali s testnimi lističi iz urina. Urejenost sladkorne bolezni je bila seveda temu primerna. Spomnim se, da sem bila velikokrat zaspana in utrujena, vedno pa je bil prisoten tudi strah, kaj če mi bo krvni sladkor padel. 

Moji starši so sicer uspeli ohraniti ravnotežje med skrbjo za sladkorno bolezen in normalnim življenjem. Hodili smo v hribe, na morje, v šoli sem šla na vse izlete in aktivnosti. Seveda pa je to zahtevalo veliko organizacije in načrtovanja. Vse je bilo vedno podrejeno moji sladkorni, jaz pa sem morala biti bistveno bolj odrasla kot so bili moji vrstniki.

Kasneje je inzulinska črpalka olajšala življenje, saj je omogočila več prilagodljivosti, še posebej pa, ko so prišli senzorji za neprekinjeno merjenje glukoze. Še vedno pa sem morala jaz sama inzulinski črpalki povedati, kdaj naj mi dovaja več inzulina, na primer pri stresu, kdaj naj mi dovaja manj inzulina ali ga naj ustavi. Torej sama sem morala razmišljati o tem, koliko inzulina potrebujem v danem trenutku in kako ustrezno programiram inzulinsko črpalko. 

Sicer sem živela kot vsi ostali, potovala sem po svetu, končala fakulteto, dobila prvo službo, si ustvarila družino. Vendar je bilo za to potrebne precej organizacije in težko si spontan, vsako aktivnost je treba vnaprej predvideti in planirati. Velikokrat na dan je potrebno vzeti črpalko v roke, preveriti sladkor, se odločiti, kakšen odmerek potrebuješ za hrano ali korekcijo visokega sladkorja in podobno.  In praktično v vsakem trenutku misliš na to, kakšen je tvoj sladkor, kam se giblje in kako bi bilo pravilno ukrepati. Tudi pri čisto vsakdanjih stvareh, kot je na primer kava zjutraj v službi ali pa, ko hitim po otroka v vrtec, moram že vnaprej ustrezno prilagoditi odmerke.

Če bi se lahko ves dan ukvarjala le s svojo sladkorno bi bila najbrž idealno urejena. Ker pa smo diabetiki tipa 1 aktivno prebivalstvo, imamo službe, družine, obveznosti kot vsi ostali, gre seveda žal včasih to na račun urejenosti naše sladkorne bolezni. Z navadno inzulinsko črpalko sem kljub vsemu trudu dosegala nekako 60 % časa v ciljnem območju, kar pomeni, da sem povprečno skoraj 10 ur na dan imela sladkor previsok ali prenizek.  

Sistem MiniMed 780G, ki ga uporabljam zadnje pol leta, je res že skoraj samostojen sistem. Zelo malo se moram odločati sama, zdaj večino stvari namesto mene počne algoritem sistema. In to ob veliko boljši urejenosti sladkorjev! 

Na sistemu MiniMed 780G dosegam nekako 85 % časa v ciljnem območju, nekateri, ki so še bolj pridni, še več. Ta razlika v urejenosti je, vsaj pri meni, posledica delovanja tehnologije. Moj način življenja se ni spremenil, prehrano imam enako, vsakodnevne obveznosti enake, pa vendar so rezultati bistveno boljši. 85 % pomeni, da sem povprečno na dan kar 20,4 ure v ciljnem območju in samo 3,6 ure pod 3,9 ali nad 10, in to je povprečje! Z vsemi aktivnostmi, obroki, in slabimi dnevi! Moram povedati da se boljša urejenost pozna tudi na počutju, predvsem pa je izrazita razlika v času, ki ga porabim za urejanje svoje sladkorne bolezni.  

Na tem mestu naj povem še, da me res veseli, da so bile sprejete spremembe pravil OZZ in sedaj bo ta sistem dostopen več ljudem. Moje izkušnje so zelo pozitivne in enako tudi izkušnje uporabnikov, ki jih že imamo v Sloveniji in sem prepričana, da bo prinesel res pozitivno spremembo.




Komentarji